۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۳

با تدبیر دولت و تصویب مجلس:

برای اولین بار شکایت مستاجر از مالک امکانپذیر شد

برای اولین بار شکایت مستاجر از مالک امکانپذیر شد

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، شورای عالی مسکن مکلف شد هر ساله نسبت به تعیین سقف یا میزان افزایش اجاره بهای مسکن اقدام کند و در صورت دریافت اجاره بیشتر، مستاجر می تواند از مالک شکایت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۲ خرداد ماه) مجلس، گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را بررسی کرده و ماده ۸ این طرح را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۸ این طرح، شورای عالی مسکن مکلف است هر ساله نسبت به تعیین سقف یا میزان افزایش اجاره بها و قرض موضوع شرط آن اقدام کند. شورای مذکور مکلف است تعیین سقف و میزان افزایش یاد شده این ماده را تا قبل از پایان اردیبهشت هر سال اعلام کند.

جواد سادات فیرزنی مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی درخصوص طرح ساماندهی زمین و مسکن و اجاره بها به مهر گفت: طبق مصوبه مجلس دولت مجاز شده است که سقف اجاره بها در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر را تعیین کند.

وی در ادامه افزود: طبق ماده ۸ این مصوبه در صورتی که مالکین از مستأجران اجاره بیشتری دریافت کنند مستأجر می‌تواند از مالک شکایت و اجاره را طبق قانون پرداخت کند و از سوی دیگر مالک نیز برای دریافت اجاره بهای بیشتر جریمه خواهد شد.

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی در خصوص اینکه این قانون از چه زمانی اجرایی خواهد شد گفت: به محض ابلاغ از سوی شورای نگهبان این قانون توسط وزارت راه و شهرسازی اجرایی خواهد شد مستأجران می‌توانند از این قانون استفاده کنند.

کد خبر 5808111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محسن IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      0 1
      کاری میکنین دیگه کسی خونش اجاره نده همه خونه ها خالی بمونن بعدش قیمت خونه رهن اجاره سر به فلک بکشه این وسط هم فقط مردم ظرر میکنن بس
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      0 2
      خونه مو میفروشن میرم ترکیه
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      0 1
      یه چیز الکی سرکاری اتحایه املاک تعزیرات سازمان صمت عرضه ندارند نرخ اجاره بها ملک طی اجارنامه ثبت شده برسی صاحبخانه جریمه کنن پس پول الکی برای چی میگیرید یه هلو گرام میزنید که با یه تغییر کوچیک کد پستی یی ارزشه فقط کیسه تونو پر می کنید
    • مجید نامنی IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      1 3
      مستاجر هر چی هم کم کرایه بده وارزونتر بگیره آخرش می‌نالند وفکر می‌کنند صاحب خانه فردی زور گیر وظالم بوده و هست خونت خوب نبود همین قیمت که ما دادیم هیچ کی نمی‌داد چهار تا دیگه ام باره صاحب خونه می‌کنند بابا خونه اش از تو جوب که پیدا نکرده همین مستاجرها آن شالا اگه یه روز صاحب خونه بشن چلوار مستاجر و
    • علی اصغر. سپهری IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      خیلی خیلی عالی دست رئیس مجلس ونمایندگان موافق میگوییم سپاس
      • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        خیلی خوشحال نباش مالکین سال به سال مستاجرشون رو بیرون میکنن و مستاجر جدید میارن
      • هم وطن گیلانی IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        71 67
        الهی خدا خیرتان بده ..یه راهکاری هم به بندگان خدا مستاجران دادید.اخه چقدراست چقدر گرفتاری ..تا تکان میخوره این صبحانه ها پیش یا اجاره ها را می برند بالا.دیگه تا سقف آسمان بخدا میخواد برسه اخه..بسه دیگه ...ما خفه شدیم..ممنونم از مجلس.انشالا که حتما انجام بگیرتا ما هم نفس بکشیم
      • شجاعب IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        چرا از دولت نمی خواهید که مثل کشورهای دیگه پول پیش و حذف کنه
      • فوتبال دوست IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        110 7
        این مصوبات تا اینکه سازوکار اجرایی و ضمانت اجرایی و هزار راه در رو نداشته باشه به هیچ دردی نمیخوره. طرف میگه خونه مو خودم میخام بیام داخلش، چکارش میشه کرد؟ اخرش میشه توافقی
      • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        111 7
        کاش اینطورمشکل حل میشد،بااین تصمیم باعث میشن موجر مستاجرراجواب کنه وبه قیمت روزاجاره بده
      • مهرداد IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
        34 3
        باور کنید یا اجرا نمیشه یا اگرم اجرا بشه حتما دولت ازش یه نفعی میبره وگرنه هرچی ما یاد داریم تو این مملکت بیشتر بفکر سرمایه دارها بودن تا مستضعفها
    • رضا IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      آخی حرف مستجر بیچاره رو چه کسی گوش میده الان همه جا شده آشنا بازی مگه نه این قانون اگر درست اجرا بشه خیلی هم خوبه چون صاحب خونه ما دوسال پیش ماهی دو میلیون با صد می‌گرفت پارسال یه باره کرد چهار میلیون با ۲۰۰ میلیون این کجاش با قانون جوره گفت نمیدی پاشو. چاره چیه امسال هم که حتمن میگه شش میلیون اونم روس
      • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
        30 2
        فرار دولت ازوظیفه ساخت مسکن ونبایدبه دوش دیگران بی افته
      • حیدر صالح IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
        12 0
        باید سالی یک میلیون واحد ساخته شود
    • DK ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      97 19
      این بازار مستاجر و مالک رو محض رضای خدا سر و سامون بدید .
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      مالکین چه گناهی کردند که نخورند ونپوشیدن یه ملک خریدند که اجاره بدند کمک خرجشون باشه؟؟؟ با این تورم دولت بابد بمردم رحم کنه که نمیکنه فقط مالکین بیچاره را تحت فشار میزاره؟؟؟
      • میلاد IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        99 48
        اره کمک خرجی بشه . نه این که یه درامد کامل بشه .
      • ب خانمان IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        ماشالله یه خونه توش نشستین یکی هم دادین اجاره واسه کمک خرج ای بابا شماها دیگه کی هستین
      • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        شما فکر میکنی برده گرفتی که بشینی اون کار کنه و شما بخوری
      • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        78 36
        گناهشون اینه که محل خوبی رو برای سرمایه گذاری و تامین درامد انتخاب نکردند. اجاره خونه گرفتن هیچ جای دنیا به عنوان یه منبع درامد عالی مطرح نیست و کلی دنگ و فنگ داره. لذا عدم توانایی اقتصادی و بی سروسامانی اوضاع رو نباس مستاجر گردن بگیره
      • US ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        یه خونه دارین صددرصدشغل هم دارین یه خونه هم گذاشتی اجاره بعداین مستاجرهای بدبخت شغل پایداری ندارن چی بکنن
      • وحید IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        مستاحر چه گناهی کرده که دیگران حقش رو خوردند چند تا چندتا ملک دارند وخون مستاجر رو توشیشه کردند اضافه ازمستاجرمیگیرندواسه عشق وحالشون وبه ریش مستاحر میخندند.جیه بهت فشار اومده آقای مااااالک .توخودت هم از همونایی هستی که قبرمستاجررو میکنی خوش انصاف
      • رضا عزتی IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        59 27
        چقدربیچاره ای بدبخت
      • مرتضی IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        85 31
        سلام مستاجر چه گناهی کرده شما که پول ملکت میره بالا مستاجره که ملک شمارو نمیخواد باخودش ببره که یکدفعه کرایه ۲میلیونی رو ۵ میلیون میکنید پول ملک شما هم افزایش پیدا میکنه راحت بگم این خودمون هستیم که به خودمون ظلم میکنیم
      • آقا IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        97 23
        دقیقا، حرف تون منطقی هست. دولت برا کمک به مستاجران استین بالا بزنه و از خودش مایه بذاره مسکن بسازه تسهیلات بده، حقوق ها را افزایش بده تا قدرت خرید و اجاره بالا بیاد. دولت چون نمیتونه این کارها را بکنه به مستاجر اجازه میده با اجاره کم از ملک مالک استفاده کنه.
      • حسن IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        68 26
        کمک خرجت چه ربطی به جیب مردم داره آخه ،هرچی قیمتی داره
      • GB ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
        18 6
        مسکن جایی برای تجارت نیست ، مسکن از اولین نیازهای زندگی است جایی برای کاسب کاری نیست
      • Aaa IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
        9 7
        دوست عزیز .اشکال همیمجاست اصلا ملک نباید سرمایه کار بشه .ملک یک امکان اجتماعی است .مالکین محترم هم میتونند برن ملک شون تبدیل به کارآفرینی کنند تا مسکن از سودا وسرمایه خارج بشه
      • جواد IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
        20 6
        اره کمک خرج باشه اما بعضیاتون با یک خونه بدرد نخور ک پاتو توش میذاری حالت بهم میخوره،میخواین خرج کل زندگیتون دربیارید اینش زور داره
      • نعمت الهی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
        8 3
        مالک داره ملکش ساعتی افزایش پیدا میکنه یک منزل ۳ میلیاردی تویک سال داره یک ملیارد میاد روش بعد باید خدایش احترام مستاجر حفظ بشه
      • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
        11 9
        خدا از مالکین نگذره
      • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
        1 0
        صاحب خانه ما ۵واحد که فقط من خبر دارم ملک داره وهر بار با یه شاسی میبینمش وهمه مستاجران کارگرن اجاره ۲ تومنی رو امسال ۶ میلیون کرده که حقوق کامل یه کارگره ایا واقعا بیچارس حالا ما سقف رو سرمون باشه یا از گرسنگی نمیریم کدومش به نظرتون بهتره
      • کریمی IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
        6 1
        خونه که کالای تجاری نیس عزیز من سرمایه گذاری کرده قیمت ملکش میره بالا نه اینکه خون مردم بکنه توی شیشه اشکال از قانون ماست باید مصوب کنن هرکسی دوتا خونه داره یکیش معاف دومی که اجاره میده مالیات سنگین بگیره تا طرف پولشو ببره سمت تولید واشتغال زایی مستاجر اجاره میده روز رفتن هم خونه رو باید مثل روز
    • کدخدا IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      125 7
      نگاهی به اجاره های تعیین شده از طرف موجران در آگهی ها بیاندازید آنوقت می‌فهمید افزایش ۲۵ درصد تا چه حد رعایت می‌شود، ای کاش به هر مستاجر یک کانکس ۸۰ ،ویا ۹۰ متری داده می‌شد تا مستاجران بتوانند در آن اقامت کنند بدون دادن کرایه
      • رضا IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        65 38
        توراخدابس کنیدصاحبخونه پول اضافی داره که خونه اضافه داره بیچاره مستاجرها
      • حسینمن IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        من با قناعت و فروختن طلای خانم خونه خریدم الان دادم اجاره.ولی اکثر مستاجرها با بریز و بپاش صاحب خونه نشدن و الان شاکی هستند...
    • حسن قنبری DE ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      صاحب خانه گفت خالی کن لازم دارم. بعد چه میشود؟
      • رضا پرویزی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        69 2
        دولت خودش چه کاری برای مستاجر کرده بااین کار هیچ مشکلی حل نمیشه فقط ساخت واحدهای ۹۹ ساله
    • کیان IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      79 3
      خوبه موجر هرسال مستاجر رو بیرون میکنه و دیگه تمدید نمیکنه؟ تا دولت منو نه روی مال غیر قانون بگذره و تکلیف ساخت مسکن را فراموش کنه
      • امیر IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        46 49
        برای اونم برنامه دارن قرارداد یکساله جمع میشه هر ماه خونه خالی بمونه چندبرابر اجاره جریمه
      • مشاور IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
        11 21
        هرگز خانه را خالی نکنید تا خالی نکردید یه جورایی شما مالک هستید و اگر صاحب ملک شکایت هم بکند قانون به نفع مستاجر رای صادر می‌کند نگران نباشید
    • اسدلا آزخ IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      61 21
      سلام من ۳۰ سال توی رباط کریم مستآجر هستم تاحالا نتوانستم خانه بخرم اگر دولت بداد ما نرسه کی بدادما میرسد
    • مجید یو از بندرعباس IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      45 18
      سلام طرح خوبی است در صورتیکه مشخص شود مستاجر سابقه کیفری وکلاه برداری داشته یا نه
    • هاشم IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      118 8
      این یک قانون مسخره است که به ضرر مستاجر تمام خواهد شد دیگر صاحبخانه و مستاجر هیچ حاشیه امنیتی نخواهند داشت که با هم کنار بیایند و هر یکسال یا دو سال مستاجر بخاطر همین قانون مجبور به جابجایی خواهد شد به نظرم دولت مردان بخاطر نداشتن علم و آگاهی دست به هر قانونی می زنند اوضاع را بدتر می کنند
      • سعید IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        48 3
        دقیقا سر سال مستاجر رو بیرون میکنه وقتی تفاهم باشه خیلی بهتر تا زور و قانون چون قانون میگه سی درصد یا پول پیش نداری یا میخوای اجاره کم بدی اونوقت میگه بسلامت علم ندارن نظر واهی میدن
    • سعید IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      96 22
      این قوانین من درآوردی و خلاف قوانین حقوقی و شرع اسلام نیز هست ، دولت نمی‌تواند مالک را مکلف کند ملک خود را به اجبار به مستاجر اجاره دهد.
    • IR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      83 12
      مالک قراردادش یکساله هست خواست شکایت کنه باید طبق قانون خالی کنه وسلام
    • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      57 5
      هیچی توو این قانونا نیست و همش کشکه. ولاهه کسی تره هم براش خورد نمیکنه. شماها لطفا قوانینی که خودتون تصویب و وضع نمودین اجرا کنید، اجرای ان توسط صاحبخونه ها پیشکش. بخدا قسم همین خبر چرت هم باعث بدبختیه خیلی از مستاجرا میشه و باشکایت از صاحبخونه بیرون انداخته میشن و ضایع هم میشن.
    • ناشناس IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      21 53
      اگه شورای محترم نگهبان تأیید کند که خیلی عالی میشود
    • Ali IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      173 5
      خسته نباشید با این مصوبه تون آدم نمیدونه به شما ها بخنده یا به گریه کنه واقعا این مجلسیها چی تو سرشون دارن ،بابت اجاره از مالک شکایت کنه، فقط دنبال این هستید که چجوری مردم رو ،رو در روی هم قرار بدید مشکل مسکن تنها با مصوبه و بچه بازی حل نمیشه این پولهای بلوکه شده رو که آزاد کردن اختصاص بدید به مسکن
      • رضا پرویزی IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        32 4
        آفرین صد آفرین
    • غلامعلی IN ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      22 24
      خیلی عالی 'موافقیم.
    • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      93 2
      سلام بر مهندسین، متفکران و طراحان برجسته ایران عزیز نمیشه , ما را بیرون می‌کنند و به مستاجر جدید با قیمت جدید میدن
      • نهال IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
        4 1
        سلام دیگه باید بری دادگاه هی هزینه بدی که یه کاغذی ب سرانجام برسه
    • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      بسمه تعالی حضرات محترم اگر می توانید برای افزایش نرخ اجاره بها قانون تصویب کنید پس برای افزایش نرخ مصالح ساختمانی و دستمزد کارگر و افزایش نرخ همه محصولات تولیدی در کشور نیز قانون تصویب کنید تا از یک سقفی فراتر نرود با این سوال مشخص شد که کار شما بیهوده است چرا که افزایش نرخ اجاره بها تابع نرخ تورم د
      • Reza IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        32 61
        مگه خونه بیست سال پیش سایتتون بامصالح امروز ساختی؟؟؟؟؟؟
      • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        40 3
        بله درست است به جای توجه به علت برای معلول قانون گذاشتند.نرخ اجاره تابع قیمت مسکن است .
    • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      25 7
      متاسفم که برای اولین بار امکان پذیر شده... همه قوانین به نفع بنگاه و مالک بود که الان وضعیت مسکن به چنین روزی دچار شده و دیگه نمیشه کاریش کرد... حالا هی قانون درست کن که درست بشه که نمیشه
    • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      68 8
      آخه کدوم شکایت...تا اعتراض میکنی میگه ناراحتی خالی کن من خودم میخوام بیام تو خونه...الکی اثاث میاره توخونه....تو این کشور راه‌ها زیاده برای دور زدن
    • محمد IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      69 3
      چه فایده مالک تمدید نمیکنه مستاجر جدید میاره و با مستاجر جدید بیشتر قولنامه مینویسه
      • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        25 20
        اینجوری نیست اجاره بها سال قبل ثبت میشه و سال جدید طبق درصدی ک دولت مشخص می‌کنه بالا می‌ره چ مستاجر جدید باشه چ قدیم اینجا ما خودمون نباید خیانت کنیم و وقتی پول داریم با صابخونه ببندیم ک آره مستاجر بیرون کن من میام خارج از قراداد اینقدر بیشتر میدم الان باید مستاجر ها هواسشون باشه ب هم خیانت نکنن
      • مشاور IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
        5 17
        عزیز من تا شما مستاجران خانه رو خالی نکنید مالک هیچگونه ادعایی علیه شما ندارد این قانون به نفع مستاجر است هرگز و هرگز خانه را خالی نکنید تا خانه را خالی نکردید یه جورایی شما مالک حساب میشوید و اگر صاحب ملک شکایت هم بکند قانون پشتیبان مستاجر و به نفع مستاجران رای صادر می‌کند فقط خالی نکنید
      • نعمت‌الله جوکار IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
        3 1
        خداوکیلی به داد مستجر برسی مالک خوب ضرری نمیکنه چون داره ساعتی ملکش افزایش پیدا میکنه،خوب برای کرایه باید انصاف داشته باشند
    • مهران IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      10 12
      چه عجب ؟؟؟؟!!!!!
    • ع خیلی IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      6 22
      خیلی خوب است
    • محمد IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      89 5
      شما مشکل تورم و نقدینگی رو حل کنی باقی مسایل هم خود به خود حل میشه . و دیگه نیازی به مصوبه های صد من یه غازتون نیست . یعنی با این مصوبه میخوایید بگید به فکر مردم هستین . خب من اگه مالک باشم هر سال مستاجر عوض میکنم و نسبت به تورم ازش کرایه میگیرم .
      • مریم IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        16 3
        موافقم668
    • امید IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      57 2
      آخه مالکی که ببینه وضعیت اینجوری پایان قرارداد دیگه تمدید نمیکنه حتی اگه مستأجری خوب باشه به این ترتیب مستاجر هایی که چند سال ممکن بود حداقل از اسباب کشی راحت بشن باید هر سال جا عوض کنند
      • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        8 40
        به این راحتی نمیتونه حکم تخلیه بگیره اگرم باهزارتا کلک گرفت بهش احازه بازدید ندید حتی به بهانه فروش بگین پولمو بده همونروز خالی میکنم ولی اجازه بازدید نمیدم
    • لیلا IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      41 7
      مالک ها به راحتی میتوانند مستاجر قبلی را بیرون کنند ومستاجر جدید با قیمت بالاتر بیاورند
    • علیرضا هاشمی IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      37 1
      این مثلا راه حل شد، مگر می‌شود و نتیجه به جز درگیری بین مردم ندارد، بهتر نیست قوانین درستی وضع شود که خرید خانه محال نباشد.
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      29 4
      با این قانون ها فقط کاری میکنن که صاحب خانه دیگه خونشو دوسال متوالی تمدید نکنه هر کس آخر قراردادش رسید بهش میگی میخوام بازسازی کنم یا میخوام خودم بشینم مستاجرم نمیتونه کاری کنه قراردادش تموم شده باید بلند بشه
      • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
        2 9
        کسی که دوتا خانه داره بایدمالیات سنگین بده به دولت وضمنا بخواد به هرکس اجاره بده نسبت به سال قبل 20درصد اضافه کنه به سلامت و تعمیر تعطیل
    • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      11 2
      شکایت شدرسیدگی هم میشه یابایدماههادویدمالک ماودیعه برنمیگردونه
    • رضا IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      27 1
      بدترش کردن...مستاجر به علتی میاندازد بیرون..مثل آب خوردن
    • ر IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      25 1
      مستاجران ازاین به بعددنبال چادربرای زندگی بگردن
    • دلارام IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      32 4
      تورو خدا قیمت مسکن و اجاره خونه رو بیارید پایین کار بجایی کشیده شده که طرف زیر پله خونشون که به درد انباری میخوره میدن واسه اجاره
    • حسین IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      122 6
      ای کاش یه قانونی بود مردم هم میتوانستند از دست دولت شکایت کنند که عامل تورم و گرانی هاست
      • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        40 1
        گل گفتی بعد مردمو میندازه به جون هم
    • قاسم DE ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      25 16
      سلام نظرات همه محترم .اگر دولت اجازه نده که بنگاه های املاک مثل قارچ سمی رشد نکند .چه خرید واجاره خانه راحت میشود چون بنگاه املاک برای کمیسیون خود قیمت بالاتری تعیین میکند.باتشکر
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      13 1
      هرکجادیده میشه فقط مستاجربدبخت چوبش رومیخوره خواهشن نسبت به حق و حقوق مستاجرا،خواهشن اقدام کنید،قشرفقیر،ودرد،دیده همین مستاجراهستن،
    • سلام بر تمامی مسولین که قانون الکی تصویب می کنند IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      19 6
      سلام لطفا این قانون ها را برای قیمتهای دیگر هم تصویب کنند طرف کار کرده و حالا یک خانه پس انداز کرده و زندگی اش را از این احاره خانه می گذراند باید این قانون تصویب شود و جوانهای که فقط ادعا دارند و حاضر نیستند تن به کاردهند را مفت خور بار می اورند ما در سال ۱۳۸۳ وقتی خواستیم خانه اجاره کنیم نصف حق
      • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
        3 3
        چرا نمیگی ملکی که خریداری کردی قیمتش چند ده برابر شده و بهترین سود رو بردی تو کدوم کار این همه سود میکردی که الان ناراحتی،ففقط نگو ماشین گرون شده ما هم گرون میکنیم،چون که حرفت منطقی نیست و قیمت ماشین اومد پایین
      • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
        1 1
        برادر عزیز داری میگی سال 83الا سال چنده؟۱۴۰۲
    • رحمت IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      37 0
      در ایران در نگاه مردم پولدارها حتما ظالم وفقر مظلوم هستند .ومالک ظالم ومستاجر مظلوم هست .نه همه مالکان بد هستند ونه همه مستاجران باید قبول کنیم بعد از انقلاب اخلاق درجامعه کمرنگ شده واقتصاد ایران به سوی دلالی رفته که زمینه آن دروغ و....است.بیاییداز خودمان شروع کنیم
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      26 21
      اجاره برای مستأجران می باید توسط شورای شهر. و شهرداری ها و دولت تعیین شود بر مبنای یک‌چهارم حقوق یک کارگر ساختمانی.ویا یک بازنشسته فرهنگی.ویا
      • رهبری IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        28 4
        به شرطی که خونه مال خود اون نهاد باشه نه مردم
      • م AE ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
        5 0
        دقیقا همینطوره
    • علی IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      35 1
      کارایی ندارد، هیچ مالکی تمدید نمیند، مستاجر که رفت به هر قیمتی خواست میده
    • اکبر اسدی IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      27 1
      مجلس اگر قدرت کنترل و نظارت دارد ،چرا قیمت خودرو ،آب و برق و گاز و خدمات که توسط دولت نجومی گران کرده را نمیگرد؟؟؟؟؟!!! چرا قیمت بنزین را ۳۰۰درصد افزایش دادند و باعث آشوب در کشور شدند؟ مجلس،دولت بجای آنکه مردم را به جان بیاندازند مانند دیگر کشورها اقدام کنند
    • کاظم IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      15 0
      سلام وظیفه شماساخت زیرساخت هست این موضوع حل بشود همه موضوعات حل میشود ولی متاسفانه متاسفانه همه کارمیکنید به جز زیرساخت وپایه کار حالا هرچه دلتان میخواهد بروید به فرعیات بپردازید
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      27 5
      این مورد خلاف شرع. طبق شرع مقدس هر کسی می تونه مال خودش به هر قیمتی که دلش خواست اجاره بده و یا بفروشه. در ضمن بر فرضی که شما این قانون گذاشتید نهایتش صاحب ملک خونش اجاره نمی ده. مشکل در بنگاهی و صاحب خونه و اجاره خونه نیست. مشکل اقتصاد مملکت که باید درست بشه. با این قانون های هم چیزی هم حل نمی شه.
    • آشنا IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      56 1
      اینقدر قانون یکطرفه تصویب نکنید کاری نکنید این چهارتا خونه ام که اجاره ميدند دیگه ندهند
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      21 2
      امسال صاحب خانه من 5500اجاره گفته 10میلیون نمیدونم چکارکنم البته همه جا همینه چون من پول ودیعه ندارم
    • ماشاله AE ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      25 38
      از خدا میخوام یه زلزله 20 ریشتری بفرسته. ببینم اینا که خونه هاشونو. بااین قیمت‌ها رهن واجاره میدن میخوان چکارکنن
      • Ho AE ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        8 6
        عالی تنها راه نجات تهران زلزله هشت ریشتری به مدت ۱۵ ثانیه می‌باشد
    • عبدالله IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      72 7
      حاتم بخشی از کیسه مردم به خود مردم مالک بدبختی که کل دارایی‌اش در طبقه دوم خانه اش است و به امید همین اجاره غذای خانواده پر جمعیت و بیکارش را تامین می کند و غذا و مايحتاجش چند ین برابر شده است سرنوشتش چیست با این ندانم کاری ها فقط مردم را رودرروی هم قرار می دهید ولی واقعیت بی عرضگی و ناتوانی مدیریت
    • محمد IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      16 0
      چاره ای برای این فردا بکنین یکسال می‌شینی طرف میگه پاشو خودم لازم دارم ازتون ور چند برابر روش می‌کشه میده به یکی دیگه لاعقل وقت فردا رو بیشتر کنین ازهر طرف اونی که پولدار هست هم قانون همه چی به نفع اونه
    • مسعود IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      53 4
      مردم را به جان هم بیاندازید و خودتان فقط نظاره کنید.اینگار صاحبخانه ها قیمت دلار را ۶۰ هزار تومان کرده اند و تورم را رسانده اند به ۱۰۰ درصد.کولر اسپیلت خانه ای که دادیم اجاره خراب شده.اجاره خانه ۵ میلیون بوده تعمیر کولر شده ۴ میلیون.صاحبخانه ها چه گناهی کرده اند.
    • میلاد IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      12 19
      من شکایت دارررررم از صاحب خونم ۱۳۵ درصد گذاشته رو پیش پول خونم . پنجاه درصدم گذاشته رو اجاره خونم . اگه این طرح زودتر قانون بشه شکایت میکنم . اگر نشه بلند میشم
      • GB ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        19 1
        لطف کنید یه قانون بزارید که مستاجر با موجر در گیر نباشد یه قانونی که بدون بحث وجدل برای هر دو تعریف شده باشد
    • زهرا IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      17 13
      سلام من فرزند سوم رو به دنیا آوردم مستاجرهم هستم الان هرجا میرم خونه بگیرم میگن تعداد زیاد هستید به پنج نفر خونه نمیدن کلا صاحب خونه همه چی رو تاید میکنه قیمت اجاره رو قیمت پول پیش رو چند نفر باشید کاش دولت یه کاری بکنه تا مستاجر درد کمتری تو این جامعه بکشه
      • RO ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        23 2
        ببخشیدا چرا بچه سوم بدنیا اوردی؟
      • شهروند IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        26 3
        تو که مستاجری چرا باید ۳تا بچه دنیا بیاری🤐
      • ن IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
        0 0
        به بچه سوم ۲۰۰ متر زمین میدن
    • حسین AE ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      8 0
      کاری غیرممکن و خندهدار
    • میلاد IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      5 14
      خوبیش اینه که شکایت کنی دیگه نمیتونه بیشتر از ده. بیست درصد زیاد کنه . حتی مستاحر جدیدم بخواد بده چون شکایتی رو اون خونه و صاحب خونه هست باز نمیتونه بیشتر اجاره بده که اگه بده . جریمه سنگین میشه . ولی خدا. کنه جریمش اینقدر باشه که تا دوسال طول بکشه جبران بشه براش
      • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
        11 1
        کلا اجاره نمیده چند اساس کهنه میبره می اره اونجا میگه خودم استفاده میکنم حالا شما برو دنبال چادر تو خیابون باش عمو جان اگه قرار به این قانون باشه دیگه کسی خونه اجاره نمیده
    • محسن IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      14 1
      این چه جور مملکت داریه !؟ راهش دریافت مالیات بر درآمد برای ساخت مسکن ارزانه ... مستاجر جدید به قیمت روز اجاره بده ولی مستاجر فعلی با تمدید ،نیم بها؟!! معلومه هیچ کس تمدید نمیکنه ...
    • علی IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      41 2
      چرا دولت خونه نمیسازه تا کنترل کنه چرا دست تو جیب دیگران می‌کنه خونه بساز اجاره بده قیمت پایین میاد به همین سادگی صورت مسأله را عوض نکنید
      • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        14 0
        عالی بود
    • امیر IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      15 1
      مشکل مردم باید باید دولت حل بکنه چون وظیفشه.مردم چه کاری از دستشان برمیاد دولت برس ب داد مردم عده ای زیادی از بدبخت بدبخترن مثل خودم
    • مهدی IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      25 4
      با سلام هروقت نمایندگان مستاجر شدند و مسولین از بساز بفروشی دست برداشتند این قانون قابلیت اجرایی دارد
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      32 2
      قیمت دلار را پنج هزار تومان کنید همه چی ارزان میشه
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      40 2
      وقتی دولت ماهی ۲۰ درصد ماشین لگن خود را افزایش میده از موجر چه انتظاری بیجایی داره ، علت تورم و گرانی خود دولت است .
    • US ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      26 3
      چرا دولت خونه درست نمیکنه تا با اجارهای کم دست مردم ضعیف و کم درآمد جامعه بدهد هم درآمدی برای دولت هستش هم افراد کم درآمد میتونن خونه اجاره کنن
    • ابی IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      24 2
      با سلام دستوری و رو در رو قرار دادن مردم کار درستی نیست باید آب را از سرچشمه بست. اگر موجر واقعا با شرایط دولت اجاره بدهد پول رنگ خونه اش در نمیاد. موجرهای بی انصاف هم طوری اجاره میدن که پدر مستاجر دربیاد. باید تعادل باشه. مجلس باید جلوی تورم رو بگیره و اقتصاد رو درست نکنه با این مسخره بازیا مملکت
    • مریم بازنشسته از گیلان IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      8 3
      شما این تصمیم گرفته شده را نهایی کنید ۸یلی هم عالی.اما اول لطف کنید این ودیعه مسکن را هرچه زودتر روشن کنید تا ببینیم آیا واقعیت داره یا خیر...چونکه ما واقعآ نیازه به پیش منزل داریم شمارو خدا...ویا کانسر در اختیارمان قرارداده شود
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      29 1
      چی ارزان که اجاره ارزان باشه رفتم کولر گازی بگیرم 45میلیون شده اونم تازه تولید داخل هست
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      50 9
      من کلی سختی کشیدم بد بختی کشیدم خونه دار شدم طرف مستاجره خورد و خوراک بهتره بعد من بیام مفت بدم
      • Fh IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        33 5
        واقعا موافقم بعضی ها فک میکنن همه صاحبخونه ها دزدی کردن که صاحبخونه شدن بدبخت کارمند با کلی وام و قرض و قناعت یه خونه خریده که کمکش باشه خیلی ها خوردن خوابیدن کوچکترین سختی نکشیدن توقع دارن صاحبخونه مقابله یا مفتی صاحب خونه بشن بدست آورن هر چیز تلاش و زحمت میخواد همه باحقوق نجومی صاحبخونه نشدن بخدا
      • مجتبی IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        32 5
        من چند تا مستاجر دارم والا به خدا این پول که میگیری بیشترش که خرج استهلاک میشه در طول سال هم همینطور دردسرهای مختلف اگر در کاری دیگه سرمایه‌گذاری میکردم چندبرابر سودش بهتر بود
    • Dd IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      32 0
      دولت .جدای از واگذاری زمین و خونه به ملت...بیاد انبوه ساری کنه و خونه درست کنه.و به ملت اجاره بده.
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      5 6
      دست مریزاد
    • Dd IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      14 25
      دولت هر خونه که خالی است ازش مالیات آنچنانی بگیر که صاحب خانه مجبور بشه خانه کرایه بده .از طرف دیگه قولنامه با کد رهگیری صادر بشه و اگر کرایه خونه بالا بود یارانه صاحب خانه قطع بشه به حساب مستاجر ها واریز بشه از طرف دیگه کمک هزینه مستاجری به حساب کسانی که خانه ندارند واریز بشه.
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      40 4
      من خودم مستاجرم ولی مالک صبح بیدار میشه مرغ نون برنج و....گرون شده خوب تنهاراهش اضافه کردن میمونه😭😭😭😭
    • بهمن IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      38 2
      افسوس صد افسوس به نمایندگانی که به این طرح رای داده اند به جای حل مشکلات اقتصادی (تورم افسار گسیخته)مردم را باهم درگیر می‌کنند تا به اهداف خود برسند مگه مالک بااین تورم مریضه ملک دسته گل شو بده بعد از یک دوسال خرابه تحویل بگیره با تورم هرچه گرفته کفاف هزینه اش نکنه
      • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        4 2
        فقط زلزله مردم نمیتونن کاری بکنن همه چیز گرون شده
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      32 2
      یهنی یک کاری می کنید که هیچ کس خونشو به ما مستاجر ندهد دوباره گران شود خاک بر سرتان
      • شاهین IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        4 0
        واقعا مستاجرای بدبخت قانون ایرانی 48ساعت بیشترنیست
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      28 1
      من مستاجرم ولی چرا دولت از جیب مردم میبخشه دولت باید خودش خونه بسازه بده به مردم اجاره
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      24 0
      دولت خودرو و سکه طلا رو که تولیدش دست خودشه قیمتش رو بیاره پایین بعد از مال دیگرون ببخشه طرف پول داره میگه خونه نمیخرم چون نمی صرفه با پول خونه کار میکنم ده برابر پول در میارم برا چی خونه بخرم پولم رو بخابونم
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      27 0
      دولت ومجلس عزیز بااین مصوبات مشکل مستاجرحل نمی شود مردم رارودرروی هم قرارمیدید تنش درجامع بوجود میاد مردم ناراضی میشن ازکیسه خلیفه بخشیدن نمیشه مشکل راحل کرد
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      11 19
      به نظر من دولت طرح بده قرارداد یکساله راباطلل کنه و قرارداد اجاره بها سه سال کنه خیال مستاجر راحت میشه به همین راحتی
      • امین IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        28 11
        به زور می خوای تو خونه مردم زندکی کنید؟؟؟؟. کمتر بخور خونه بخر
    • مجیدلک IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      11 0
      شکایت ،،بی،،نتیجه
    • behnamghellichi IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      8 21
      فقط زودتر خیلی ها وقت ندارن مهلت ندارن نشه نوش دارو بعد مرگ سهراب. حداکثر تا 15تیر اجرایی بشه باسپاس و درود
      • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
        4 0
        بشین فردا اجرایی میشه😁
    • سیدباهوشی IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      39 0
      تورم رو کنترل کنید قانون آبکی هم وضع نکنید
    • ممد IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      32 2
      این قانون می‌توان شامل مالکانی باش که ساختمان خود رابا رانت وسوبسید های خاص دولتی ساخته اند، نه مالکی صفر تاصد هزینه ساختمان را با ارز آزاد وبهای گران ساخته است، حق انصاف وعدالت رابازیچه نکنید، شما سوخت وسایر مایحتاج مردم که اختیار آن تماماً دردست خودتان است رایکروز درمیان قیمتش رابالا میبرید
    • محمد IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      37 14
      چهل ساله مستاجر هستم ۲۷ بار اسباب کشی کردم هیچ مالک درست و با وجدانی ندیدم انسانها بهم رحم نمیکنن دولت ک رحم نمیکنه ملت هم بدتر شرافت بار بسته از این کشور
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      18 2
      مجلس خلاق. خوب با این کار نه مشکل رو حل نمی کنید طرف سالیانه خونش رو اجاره می ده و مردم رو خونه به دوش می کنید و دادگاه رو شلوغ می کنید. در تمام دنیا مسکن مقوله ی گرانی محسوب میشه و ایران مستثنی نیست. باید قدرت مالی مردم را افزایش داد و نه یه دلیل ضعف حاکمیت مردم رو به جون هم انداخت.
    • محمدرضا US ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      20 9
      با سلام و احترام از یک طرف، مستاجرهایی هستند که مسکن نداشته ولی با دارایی خود کار میکنند، در این حالت شاید مستاجر از مالک هم داراتر باشد از طرف دیگر هم، مستاجرهایی هستند که واقعا وضعیت مالی خوبی ندارند البته قانون مذکور برای ایجاد نظم در جامعه است، لطفا دولت و مسیولین در مقابل دلالان بایستند،
    • محمدرضا US ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      6 1
      یک کتاب ۵۰۰ صفحه ای قیمت چاپ و ناشر و پخش کننده و حق تالیف مولف ، ۴۰ درصد کمتر از قیمتی است که پشت جلد است. تمام این سود اضافه برای ناشر و پخش کننده است نه مولف نه کتاب فروش و نه مردم و هر شغل دیگر مشکل از واسطه ها است
    • مریم IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      2 8
      سلام تو رو خدا پیام من رو به آقای ریسی برسانید ما که ۲۲ ساله مستاجریم الان هم۱۳ ساله تو یه آپارتمان می شینیم اصلا صاحب خونه‌ ی ما وام مستاجر رو قبول نمی کنه بگیریم و هر سال هم میاد اجاره خونه رو بالاتر می بره بدون این که برای خانه ریالی کار انجام داده باشد آقای ریاست جمهور برای ما کاری کنید با تشکر
    • رضا عزتی IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      7 15
      احسنت به مجلس و نمایندگان عزیز، دمتون گرم مگر مستاجران عزیز چه گناهی دارند صاحبخانه یک خونه کوچیک داره،هیچ خدایی رو بنده نیست فکر میکنه دنیا برای اونه
    • مرتضی IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      17 1
      من مغازه اجاره کردم امسال دوبرابر شده میگه نخواستی خالی کن، خونمم دادم اجاره مجبورم، توجه کن مجبورم منم از مستاجرم بگیرم انتظارندارید ازشکم زن وبچم بزنم، حالا با کلی وام وبدیختی خونه رو ساختم بماند مشکل از بالاست که به هیچی نظارت نمیکنن، الان شده قانون جنگل نخوری میخورنت،،،،
    • خداداد IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      14 6
      با سلام:همینکه ازموجرشکایت کنی میگه خالی کن ملک و برای دختر ویا پسرم نیاز دارم، وقانون ازموجر مجبوره پیروی کنه.
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      7 12
      نه بابا صاحب خانه ها روز به روز گردنشان کلفت تر میشه فقط زورشان به مستاجر بدبخت رسیده من تو یه زیرزمین کوچک تو شهرستان هستم نه کابینت داره آب برق گاز مشترک با سه واحد خانه قدیمی فرسوده هرروز یجاش خراب میشه صاحبخانه یک میلیون ششصد هزار تومان روز اجاره کشیده به غیر از بیست میلیون هم روی رهن اضافه کرد
    • امید IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      11 0
      هههه ..خب صاحب ملک هم هرسال مستاجر بدبخت رو بیرون میکنه و یکی دیگرو میاره با اجاره دلخواه خودش
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      7 9
      دولت اگه بیاد مثل بقیه کشورها پول پیش و حذف کنه کلی از مشکلات حل میشه به جای اینکه پول دست صاحب خونه بمونه اونو به کسب وکار میزنه وجوونها هم راحت تر زندگی می کنند
    • خداد IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      6 9
      به عقیده من اگر معاملات بنگاه هارو خودش در دست بگیره، اونوقت قانون مالک ومستاجر ۱۰۰درصد پیاده خواهد شد،ضمنایک کمسیون عرف هم بگیرد.
    • لرستان IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      11 4
      صاحبخونه رهن وکرایه می‌بره بالا.خونه مسکن میخره وماشین میخره .مستاجر بدبخت مگه حقوقش چقدره جواب نمیده.مستاجرها گناه دارند صاحبخانه باهاش کناربیاد لطفاً.
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      17 1
      اگر دولت میخواهد حمایت مردم کند ارزش پول ملی را بالا ببرد بخدا مشکل خیلی ها هم مستجرو هم مالک حل میشود شما تورم تان بالای ۵۰ درصد است وهم عرضه ماه افزایش قیمت دارین مردم چه گناهی کردن اگر این همه ثروت ملی نداشتیم زورمان نمی امد بخدا جلو تورم و ارزش پول ملی را حفظ کنید مشکل همه حل میشود
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      6 19
      باید طوری شود که مالکی که بیشتر از حد بخواهد به مستاجر که همنوع خودش است فشار بیاورد باید ایشان را جریمه های نجومی از طرف دولت بشوند که با تمام وجود فشار راحس کنند که دیگر ازحق خودشان بیشتر نخواهند
    • امیرعلی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      27 2
      ببین هزینه یه خش خط که به دیوار میفته میدونید چقدر بخدا ما هر چی گرفتبم فقط خرج بازسازی راحتی حال خود مستاجر شده دولت بره قیمت مصالح را کنترل کنه مردم منصف ان
    • رضا پرویزی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      18 0
      دولت باید فکر اساسی بکنه با این قانون جز ایجادمشکلات بیشتر کاری نکرده مستاجر ومالک با هم درگیر کرده چرا خود دولت واحد های مسکونی ۹۹ ساله احداث نمی کنه که مشکل مستاجرها حل بشه
    • یوسف IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      17 0
      این قانون اگر اجرا شود ظلمی است در حق مستاجران و موجرها
    • محمد IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      14 4
      اون عزیزی که هیجان زده میشه و کامنت میزاره از مجلس سپاسگزاریم آیا متوجه نشده که قانون خنده داریه ... چون مالک خیلی راحت میگه میخام خونه رو بفروشم و راحت مستأجر رو میگه بلند شو ... درمان نشده وضعیت مسکن فقط قانون خنده دار و رفع تکلیفی صورت گرفته...
    • علی IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      17 1
      من مالک هستم هرکی مقدار اجاره ازم میپرسه به من میخنده میگه واقعااا؟ خب دلرحم بودن که خنده نداره حالا خدا هم البته جبران‌نکرده چون ضرر پشت ضرر تو زندگیم حالمو گرفته ولی بازم من خودم راضی ام به کارم
    • امبن IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      28 0
      همه ملت و گذاشتن سر کار. تورم و گرونی کالا سر به فلک کشیده. واسه پرت کردن هواس مردم. ببین چه کارهایی میزنن صاحب خونه کافیه بگه من خونمو لازم دارم اجاره نمی دم خودم می خوام بیام بشینم یا می خوام رهن کامل بدم پول لازم دارم دست بردارید از درگیر کردن مردم باهم
    • محسن IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      19 2
      آیا مسول یا مسلمانی هست کمک کنه من کارگر سرگزر هفت روزه کار گیرم نیامده دو تا بچه کوچیک دارم و دو ماهه اجاره ندادم و مغازه دیگه بهم نسیه نمیده، ۳هزار تومن توی کارتم هست،به فاطمه زهرا ع یکی از کلیه هام فروختم خرج بیماری زنم کردم و الان دوباره بیماریش برگشته و جلوی چشمام داره از بین میره و نمیتونم حتی
    • فاطمه زهرا IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      9 16
      تو کشور ما زمام امور دست ثروتمنده دست موجر و بنگاه دار،نه مستاجر و کارگر خدا زده،الهی یه زلزله بیاد تمام صاحبخونه ها با مسکنشون,بنگاه دارا با مغازشون بکشه قعر زمین بحق دل سوخته حضرت زهرا
    • کاظم IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      1 2
      یک منزل دوطبقه کلنگی دراهواز،آخراسفالت رهن ۳۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهی یک میلیون تومان ازاول شهریور۱۴۰۱ تا اول شهریور۱۴۰۲ گرفتیم امسال می گوید رهن ۵۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهی پنج میلیون تومان ازطرفی مالک حاضرنیست مبلغ رهن مارابدهد تا جایی ارزان ترپیداکنیم .بنگاه املاک ومالک ،قولنامه هم نمی دهند
    • احمد IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      19 3
      تورم مهار کنید همه چی حل میشه شما ماکارونی ۵۰۰ گرمی که ۳۰ت هست بیار به همان ۷۰۰ت قبل من یک سال خانه رو مجانی میدم به مستاجر عزیز بله...
    • ايمان IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      16 6
      فعلا هیچ خبری از به داد مستا جران رسیدن نیست !! قیمت ها بالا میدن وام که ضامن و....میخواد ! آدم می مونه قسط وام بده یاقسط اجاره رو ! ۱۰ میلیون حقوق ۲تا بچه ها توی پول پیش موندم خدا لعنت کند مسئول کم کار و صاحب خانه های بی انصاف رو !
    • فاطمه زهرا IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      8 1
      بقران داریم آسیاب میشیم زیر بار اجاره و مخارج روزانه/آقاجان یه کارگر مگه حقوق نجومی داره/اگر خدا رو قبول دارید بخاطر خدا/اگر ندارید بخاطر انسانیت به دادمون برسید
    • فاطمه زهرا IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      12 0
      کسی که چاره بنگاه دار و صاحبخونه نمیکنه/کاش حداقل یه لایحه تصویب بشه هر سال همزمان با اجاره بها مزد کارگران هم افزایش پیدا کنه
    • حسین IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      12 5
      رهن خونه رو به دلار یا سکه قانونی کنید حداقل سرمایه مستاجر حفظ بشه
    • آقا IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      14 1
      یه قانونی هم تصویب کنید تا قیمت دلار و سکه و مایحتاج ضروری مردم در سقف مجاز، افزایش سالیانه داشته باشه
      • اطمینان IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
        0 0
        اکثر مستاجر ها اهل سوء استفاده هستن، واقعا باید اجاره توسط دولت تعیین بشه.
    • سیامک FR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      14 0
      به نظرم همش گرفتاری و بی پولی و مدیریت غلط باعث تمام این جریاناته. چرا باید همه سر سال به جان همدیگه بیفتن این دقیقا مشکل همون صاحب خانه و هم مستاجره .واقعیت اینه که همه گرفتارن ممکنه بعضی‌ها ده ها خانه داشته باشن ولی بعضی‌ها واقعا یا ندارن و یا شغلی ندارن و یا بازنشسته هستن و فقط همین خانه منبع درا
    • محمد IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      20 2
      چنین طرحی اصلاشدنی نیست چراک یه خونه هزاران امکانات داره وخونه دیگرهیچ امکاناتی نداره پس ارزش گذاری غیرممکن میشه .بعدش دولت بااین کارفقط بین مستاجروموجراختلاف ودعوادرست میکنه .سوم اینکه دولت بایدبه مالکیت خصوصی احترام بزاره خونمه خرج کردم هزینه کردم اصلا اجاره نمیدم .پس مسئول عزیزاصلاشدنی نیست
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      28 1
      سلام . من تو کار املاک هستم . دولت مشکل مستاجرین را خودشون نمیخوان حل کنه میندازن به عهده ملت و املاک . خیلی ساده ست این قانونی که مجلس دولت تصویب کرده .ازین ببعد مالک نمیاد اجاره رو ببره بالا مستاجر هم بره شکایت کنه .مالک به بهانه تعمیرات میخوام انجام بدم یا پسرم میخواد بیاد بشینه مستاجر بیرون میکن
      • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
        1 2
        بیرون هم کنه نسبت به قراردادسال قبل 20درصد می‌تونه اضافه کنه و املاک هم نمیتونی لایی بکشه
      • رشید IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
        2 0
        فقط تنها راهش اینکه که دولت به هر شخص مستقلی که بالای ۱۸سال سن داره یه زمین۳۰۰متری یا آپارتمان بده با بازپرداخت بلند مدت،در اون صورت هیچ کسی به فکر دلالی املاک نمیره و تمام پول هایی که قراره باهاش خون مردم ضعیف کشیده بشه به سمت تولید و اشتغال زایی حرکت میکنه.با هرکد ملی فقط یه زمین با متراژ محدود
      • دهقان IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
        0 0
        مردم از همین انتظار بشینن تا دولت مشکلشون حل کنم 😂
    • علیرضا AE ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 0
      بهترین کار برای پایین اومدن خانه و اجاره خانه اینکه کسی که چند تا خونه داره رو خونه اول و دوم هیچی خونه سومش رو 90درصد مالیات ببنده که همه بتونن خونه دار بشن.نه مستاجر
    • مر IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 0
      چرا دولت پول پیش را کمتر یا حذف نمیکنه آخه این چه وضعش هست پول پیش مثلا یک میلیارد آخه این پول پیش شد یا پول ویلای صاحب خانه
    • علی IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 0
      اگه‌بشه‌خیلی‌خوبه
    • علی IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      2 0
      سلام ببین یا میگه کلا بلند شو خونه رو خالی میزارن یا اینکه یه دست نوشته یا چک یا سفته ایی میگرن که در صورتی که اینکار رو انجام بدن چک یا سفته رو بزارن اجرا خیلی راحت و آسون بابا اصلا نباید کاری با ملک داشته باشن بدتر خراب میکنن اینا باید یه سری چیزا رو حذف کنن یه سری چیزا ی دیگه مثل مصالح رو کنتزل
    • املاک ارگ IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 0
      سلام خسته نباشید هم وطنان عزیز والا خود بنده املاک مشاور هستم الا .طرف ۳۰۰ تومان پول پیش داره خونه پیدا نمیکنه!
    • عالی عالی IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 0
      به نظر من اگه کرایه خانه را دولت معلوم کند بسیار عالی و خدا پسندانه هست به خدا ما مستاجریم و بیماری ام اس دارم و به نوعی هم سر پرست خانه هستم خسته شدم در اصفهان با این کرایه ای سنگین کمرم شکسته شده
    • سجاد IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 1
      صاحب خونه ها هرساله دارن کیسه می دوزند برای مستاجر بدبخت که کل پسندازشو بگیرن و برن سرمایه‌گذاری کنند ماش۵بخرن ملک بخرم دایما در حال نقشه ...
    • فرشته یزدانی IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 1
      به نظر من هر خونه با امکانات مثلا یه خوابه یه قیمتی دولت بزاره دو خوابه را یه قیمتی پول پیشا یه قیمتی بزاره به خدا مالکین دارن خدایی میکنن و مستاجرها را پوستشونا می‌کنند.اجر مجلسیا با خدا و چهارده معصوم باشه به داد مستاجرین برسین
    • بهمن IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 0
      قانون ده فوریت هم باشه،ذره ای ارزش ندارد، صاحب خانه میتونه طرف رو بیرون کنه و خارج از چارچوب توافق بینشون انجام میشه و همون مسیر همیشگی ادامه پیدا کنه،باید تصمیم و مسیر درست و اصولی انتخاب شود،بله،ما این همه قانون داریم ولی چقدر فرار از قانون داریم،به خاطر تدابیر نادرست
    • مینا IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 1
      خداامواتتون روبیامرزه ک بالاخره یه فکری به حال مامستاجراکردین فقط امیدواریم طوری نشه ک بعدشکایت ازجامون بلندمون کنن واسبابامون بریزن توکوچه حداقل تایکسال تصویبش کنیدهرسال روخداخیرتون بده
    • یوسف IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      1 0
      کی بفکر مستاجر هست یه ماه خونه اجاره کردم به بنگاه میگم کد رهگیری بده وام بگیرم میگه صاحبخونه گفته کد رهگیری خواست بگو من خونه نمیدم کد رهگیری بخواید دولت از من مالیات میگیره
    • منصورخاکی IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      8 0
      در مورد صاحب خانهای که مستجرهای بدجنس خانهاشونو خراب کردن چرا چیزی نمیکید پدر من دارو ندارشو برای مستجرها گذاشت مستجرها چون دیدن ما رو حرف پدرمون حرفی نمیزنیم خیلی سواستفاده کردن خیلی هاشون خونه دار شودن ولی ما فرزندان تمامشونو واگزار کردیم به خدا
    • AE ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 5
      من بعنوان مشاوراملاک نظرم این هست بازرس همیشه به مشاورین املاک مراجعه کنند هرصاحب خانه ای که اجاره رابیشتراز عرف بگوید معرفی بشه به دادگاه توهرمحلی ۲نفررا دادگاهی کنندهمه جا این قانون فراگیرمیشه دیگه هیچ صاحب خانه ای نمیاداجاره بالا اعلام کنه ویکی از دلایل اصلی مبلغ اجاره بها مهاجرین افغانستانی هستن
    • فرهاد IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      2 0
      با سلام وقت بخیر اینجور وعده ها همش کشکه دولت ابتدا باید پول پیش لغو کنه و بعدا دست به اجاره بها بذاره درضمن این طرح هم گذاشتن ولی نگفتن شکایت رایگانه بازاین طرح هم به نفع دولت و قوه قضائیه میباشد پیروز باشید
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      3 0
      اگه هر سال مالک خونه رو بده کرایه دولت ب سودش هست ... مالیات جابجایی پول ها .. این طرح رو دادن که مالکین مستاجرااا رو بکنن بیرون 😅😅 و مستاجر جدید جایگزین بشه و گردش پول و برداشتن مالیات برای دولت و بجان انداختن مستاجر و موجر .... یاحق سرگرم باشد ... راحل چیست ؟
    • میم IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      2 0
      یعنی مردم حمله کنن ساکنن شهرهای جمعیت بالای 50هزار نفر بشن بعد این جریمه شدن صاحب خانه به حساب مستاجر ریخته میشه دیگه؟!
    • Hs IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      4 0
      همین الان دولت ، نرخ آهن و سیمان و گاز و برق و آب را بیاره پایین تا ملک و زمین و اجاره بها ارزان بشه . چرا موجر و مستاجرو میندازه به جانِ هم !
    • شهناز IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      6 0
      مستاجر اینقدرپرتوقع شده که میگه اصلا ملک مال خودمه این چه اوضاعیه حق مالکیت مالک طبق شرع اسلام کلا حذف شده تمدید اجباری اجاره نامه درکرونا اشتباه بود رابطه سالم بین مالک ومستاجرکاملا به هم خورد وبااین قوانین بدترهم میشه
    • عزیزم‌ ببخشید IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      5 0
      بر فرض اینکه این قانون اجرا شد از نظر شرعی با عدم رضایت مالک چه میکنید،با نماز در محل غصبی چه میکنید؟؟
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 0
      دوستان مد نظرتون باشه مشکل بخش عظیمی از قابلیت حقوق کارگرو به خودش اختصاص میده،حالا اگه قیمتا افزایش پیدا کنه کارگری که خونه نداره مجبوره بره دنبال یه کار با مزایای بهتر و این خودش یعنی کاهش عرضه نیروی کار بنگاه مجبور میشه حقوق رو ببره بالا و این خودش تورم اوره سال بعدی هم دوباره افزایش و این تورم م
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 0
      دوستان بهتون بگم اگه قشر کارگر نتونه خونه بگیره و نتونه کاری با حقوق بالا پیدا کنه مخارجشو کم میکنه و این یعنی کاهش مصرف و رکود رو میشه پیشبینی کرد بنابر این اگه مردم بخوان فقط منفعت خودشونو ببینن ایرانی وجود نخواهد داشت که شما بخوای لذت اموالتو ببری
    • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      3 0
      نه تنها من بلکه شما هم میدانید دولت کسری بودجه داره اگه بخواد مسکن بسازه پول بی پشتوانه باید چاپ کنه و این یعنی تورم افسار گسیخته نتیجه چی میشه قیمت ها سر به فلک میکشه اونقدری که تقاضا برای اجاره هم نباشه اخر دست همه با هم میفتیم تو چاه
    • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      1 1
      آخر ما نفهمیدیم کار گری که با ۷-۸ملیوه زندگی میکنه تنبله. یا صابخونه ای که بخاطر تورم صاحت۷_۸ملیون اجاره ماهیانه شده کار جدا هم داره
    • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      2 0
      آقا اینطور که پیداست هیچکس کوتاه نمیاد پس یه زلزله بیاد همه چادر نشین شیم مشکل حل میشه زمین خداست کسی هم کرایه نمیده دیگه
    • یاس IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 0
      باز فریب و دروغی دیگر!!!!
    • ایرونی US ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 0
      مگه میشه توی این مملکت قانونی به نفع مستاجر و به ضرر مالکین صادر بشه،، حالا کو تا شورای نگهبان بررسی کنه،بعد تشخیص مصلحت،و... از اونجایی که همه اعضای بررسی کننده قطعاً مستاجر نیستن پس امیدی به اجراش نیست
    • ایرانی DE ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 0
      صاحب‌خانها‌با هم فرق میکنند همه‌مثل‌هم‌نیستند‌ادم‌خوبم‌پیدا‌میشه‌که‌خدا‌براشون‌خوش‌بخواد‌که تو این روزگار‌به‌مستاجرش‌میسازه ولی‌صاحب‌خانه‌هم‌است‌که‌یک‌کلامه‌‌یا‌خالی‌کن به حرف دولت یا مجلس کاری نداره این‌حرفها‌هم باد هواست‌که دولت چی‌گفت دولت خودش این بدبختی برای مردم درست کرد حالاام نمی‌تونه کاری..
    • مشاور IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      1 2
      مالکین محترم باید متوجه باشید که این قانون یه جورایی مستاجران را مالک می کند يعني به طور ساده عرض کنم تا مستاجر خودش نخاد شما نمیتونی بهش بگین برو!!! میره شکایت میکنه و طبق قانون مالک باید هم پول پیش و هم اجاره ماهیانه طبق قوانین رهن و اجاره دریافت کنه! و مالکین حق ندارند مستاجر را بیرون کنند!!!
    • مشاور IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 2
      قابل توجه مالکین که می‌گویند به مستاجر می‌گوییم اجاره نمیدم یا خودم میخام یا میخام بفروشم چرا متوجه نیستید مستاجر یه جورایی دیگه مالک حساب شد یعنی تا مستاجر خودش نخاد شما نمیتونی بیرونش کنی و قانون هم پشتیبان مستاجر است!!! و اگر مالک زور بگی میگه خالی نمیکنم و شکایت هم بکنی قانون حق میده به مستاجر..
    • سلام IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 4
      مستاجران حالش رو ببرید فقط بگید خالی نمیکنم و شکایت هم بکنه قانون طبق تعرفه و رهن و اجاره بسیار پایین رای رو به مستاجران می‌دهد و گاهی جریمه هم مالکین می شوند و شاید 5 سال اجازه نشستن به مستاجر بدون کرايه بدهند البته این جریمه برای مالکینی است که سالها اجاره زیادی گرفتند مستاجران عزیز نگران نباشید
    • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      5 1
      اسلام این قانون راقبول ندارد بلکه افزایش اجاره باتورم تعیین میشود مالک که با رانت ودزدی مال به دست نیاورده بلکه حاصل زحمات تمام عمرش است
    • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      6 0
      این قانون فقط باعث رو در رو شدن مردم و بالا رفتن حجم شکایات میشه ،؛ دولت لطفاً از خودش مایه بزاره
    • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      4 0
      به نظر قانون خوبی نمیاد خوب اگر بده چرا نمیره جای دیگه موضوع اینه مسکن اندازه گوشت بالا نرفته و سایتهای از خدا بی خبر اینترنتی قیمت مسکن رو بالا اعلام می کنند پس مستاحرین ممکنه دچار مشکل شده باشند
    • Hossien DE ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      2 0
      کار بسیار اشتباهی کردن چون به دلایلی مالک مستاجر را جواب می‌کنه و مستاجر دیگه. با قیمتی که می خواد میزاره رسما مستاجر ها رو به دردسر انداختید بهتر هست که تورم و گرانی را کنترل کنید
    • Amir ES ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 0
      خوب صاحبخانه هم با بهانه های مختلف مستاجر رابیرون می کندومنزل رابه مستاحری جدیدباهمان مبلغی که می خواهد می دهد،برای این وضعیت دولت فخیمه چه می کند؟
    • مهدی رجبی FR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 0
      خیلی خیلی عالیه باید سفت ومحکم درمقابل این گران کردن رهن واجاره بیستند مردم درتوانشون نیست که اجاره یاکه رهن کنند
    • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 1
      درود برشما... درحال حاضر بااین وضعیت کدام مستآجر جرات دارد که از مالک شکایت کند؟ به محض اقدام به شکایت، مالک سریعا و فوری ، یا بحث تخلیه را پیش میکشد یا نرخ املاکی ها را مثال میزند و میگوید، فلان املاکی ها قیمت هاشون خیلی خیلی بیشتر از اجاره بهای ماست... لطفا به املاکی ها هشدار بدید.......
    • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 0
      والا خونه صدمتری دوخواب پانصدمیلیون ماهی ۵،۶تومن اجاره با پراید سیصدمیلیون تو منطقه دو من نه میگم مفته نه گرون همینه دیگه وقتی همه چی هزاربرابره کارازریشه خرابه به مالک مستاجر نیست کسی که ماهی بیست میلیون کرایه میده حتما میتونه و الا جای ارزون‌تر ام هست
    • احمد IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      5 0
      با سلام ، صاحبخانه ، فردی است که ملک خود را به تناسب قیمت ملک ، هزینه تعمیر و نگهداری و هزینه ی استهلاک و متناسب با نرخ تورم ،برای مدت معین به شخصی اجاره میدهد ، اما او مسوول ناکارآمدی دولت در مهار ترخ تورم نیست ، که بخواهیم خشم مستاجر را به سمت و سوی او نشانه رویم ،
    • نازنین IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      3 1
      بریدیم بس کرایه خونه زیاد دادیم چه خبر ه صاحبخانه اینقدر کرایه میگیره انصاف کجا رفته
    • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      9 0
      همه چی تو مملکت صد برابر شده اومدین گیر دادین به صاحب خونه!!!مگه اونی که خونه خریده مفت خریده؟هزارو یک قسط بدهی گرفته که به موقع خریده شما اونموقع که دنبال تفریح و ماشین بازی تو خیابون بودی طرف زحمت کشیده برا آیندش سرمایه گذاری کرده نخورده نپوشیده ماهی نصف حقوقش گذاشته برا وام مسکن اونم ۱۲ سال.
    • Abas IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      4 0
      بهترین راه حل کمک به مستاجراینکه وقتی تورم قيمت مسکن افزایش پیدا میکنه به همون مقدار به ودیعه مستاحر اضافه گردد، قانون 3درصد هم با بی ارزش شدن پول ملی باید افزایش پیداکنه.
    • علیرضا خلیل پور IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      1 1
      لااقل به جانبازان مسکن اجاره ای بدهید بابا عمرمون تموم شد پس کی به داد ما میرسید
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      7 0
      حکومت مردم را به جان هم انداخته وقتی تورم 200درصد هست عقل سلیم قبول نمی کنه 20درصد افزایش کرایه را این روش برای کشور های با ثبات اقتصادی و سیاسی هست
    • اسرافیل IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 0
      در تهران و اطراف تهران ، یافت آباد و ...وقتی موجر خانه را اجاره میدهد با توافق بنگاه ها متراژ مسکن را بیشتر ازاندازه واقعی در قول نامه مینویسند تا هم بنگاه سود کند و هم صاحب خانه بیشتر پول رهن بگیرد . چون هر چه قدر متراز بیشتر خانه باشد پول بنگاه باید بیشتر پرداخت کرد .
    • RO ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 0
      مالک ۱۰۰درصداضاف میکنه هیچ‌نهادی هم نیست برسی کنه میگه‌مستجرچقدردرامدداره بااین وضع گرونی
    • بختیاری صدیقه IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      1 0
      دروغ سردروغ بشنو وباورنکن اگررفتی شکایت کنید میگن این دستور به ما ابلاغ نشده
    • رضا RO ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      4 0
      وقتی یک قانون را می نویسیم باید ببینیم .قابلیت اجرایی دارد یا نه.به طور جد مالکین مقاومت می کنند ومستاجران را بیرون می کنند.ثبات اقتصادی که نباشد هیچ چیز ثبات ندارد.
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      6 0
      خواهش کاری نکنید دست رو هر چی می گذارید خرابتر میکنید
    • علی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      7 0
      سلام دوستان عزیز ... دولت برای راضی نگه داشتن مردم داره الکی یه تصمیم هایی میگیره... ولی با توجه به تورم و هزینه های نگهداری و اصطکاک خانه ... مالک هر چند سال چقدر بابت تعمیر و خراب کاری و اصطکاک هزینه می‌کنه... اگر این جوری باشه مالک خونشو اجاره نده بهتره ...
    • علی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 0
      ب نظرم اشتباه بزرگ است ان موقع خونه پیدا نمیشه یک سال نشست بیرون میکنن مستجر بعدی میگه کرایه این قدر قبول کرد میده قبول نکرد خونه را خالی میزاره
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      1 0
      بهترین راه حل اینه که سقف اجاره منطقه ای مشخص بشه اونم براساس سن بنا ومتراژ
    • رضا IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      5 0
      باسلام .از نظر حقوقی دولت نمی تواند دستوری قیمت اجاره تعیین کنه دولت نتونست قیمت خودرو با دستور بیاره پایین .دولت باید تورم بیاره پایین یا به نسبت افزایش تورم حقوق را ببره بالا.اینکه الکی یک حرفی بزنه و برا مال مردم بذل وبخشش کنه جواب نمیده وتجربه ثابت کرده هرموقع دولت دستوری اقدام کرده وضع بدتر شده
    • Ali136064 IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 0
      واقعا مامستاجرهاروبدبخت کردن هفت تومنی حقوق سه میلیون اجاره انصافه.خداازتون نگذره
    • م IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 0
      مستاجرمیترسه شکایت کنه بخاطراینکه مالک بهش میگه برو به سلامت یامیگه ازت راضی نیستم یامیگه خودم میخوام بیام توخونه تنها راه حل این مشکل اینه که بایدجوری برنامه ریزی بشه که تعیین افزایش قیمت ازسوی مالک بطور واقعی گرفته بشه
    • برق علی ES ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      1 0
      هر سال حساب کردم حقوق چهار ماهم به اجاره میره🥵
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      5 0
      دولت خودش به عناوین مختلف از مردم میگیره جواز ساخت نمیده بعد مالک مستاجر به جون هم میندازه
    • الی IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      4 1
      سلام وقتتـون بخیر تورو خدا بنگاه ها رو جمع کنید همین بنگاه ها مردم نابود کردن، خدا نابودشون کنه
    • علی مشهدی LT ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      1 0
      تنهاراهش اینه که دولت بنگاهای دولتی زیرنظرخودش درهرمحلی به وجود بیاره وسقف اجاره وقیمت مسکن دراون محله روخودش تایین کنه ودرهمون بنگاه قلنامه اجاره وخریدوفروش انجام بده وکموسیونم برای خودش برداره تاازبارفتن اجاره بها وقیمت مسکن جلوگیری بشه
    • بهرام پوردرویش IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      2 1
      باسلام طرح خیلی خوبی است مستاجرا صاحب خونه ها را از خونه خودشون بیرون می کنیم و دیگه کسی ساخت وساز نمی کند
    • شهرام IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      1 0
      گاهی زین برپشت است و گاهی هم پشت برزین چه طرح خوبی صاحب خونه ها خونه هاشونو خراب کنند بهتر نیست کمتر دق بخورند
    • ناشناس IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 1
      سلام دستون درد نکنه توروخدا اجراش کنید مستاجرا گناهدارن،زن بی سرپرستم با سه دختر بدون حقوق فقط تحت بهزیستیم ،صاحب خونم ۳ تا خونه داره دوست داره هرساعت کرایه بالا ببره بخدا خیلی بی رحمه اصلا کسی نمیبنه جز خودش ،جناب اقای ریسی توروووووووخدا بدادمون برس داریم زجر میکشیم😔
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      1 0
      دولت مدیریت نمی کنه .‌فقط مردمو به جون هم می اندازه . اینهمه قیمت هابالا رفته اهمیت نمی ده
    • فرزند NL ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      4 0
      هر مستاجر که آمد خونه ما خانه رو تخریب کرد و رفت و چند برابر اجاره ای که گرفتیم دادیم برای تعمیر یک خانه کوچک که قرار بود کمک خرجیمون باشه. از سر و کله زدن با بنا و کارگر و لوله کش و سیمکش. اون مستاجری که میاد تو یک خانه میشینه اصلا خبر نداره که چقدر زحمت کشیده شده تا اون نشسته اونجا فقط قر میزنه
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      4 0
      شرط لازم برای صحت معامله رضایت طرفین است و اگر موجر ناراضی باشد حکم غصب دارد و حرام است و مستاجر در صورت عدم رضایت می تواند ملک دیگر را اجاره کند نه اینکه به زور قانون غاصب شود
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      0 0
      سلام طرح خوبیه ولی صاحب خونه مستجربیرون بکندبخاطراینکه نتونه شکایت کنه بگه دیگه اجاره نمیده چاره چیه
    • علی DE ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      0 1
      چه عجب این مجلس یکاری برای فقرا و مستاجر بدبخت کرد امیدوارم در حد حرف نباشه ضمن اینکه مالک بیچاره نه اون مالکایی ک صدتا خونه دارن اونیکه یه خونه داره هزینه زندگیشو میده هم گناهی نداره شما اول باید جلو تورم رو بگیرید نمیشه تورم هزار درصد بشه کرایه ۲۵ درصد بره روش با اینکه خودم مستاجرم و خیلی بدبختی
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      0 0
      جنابی که توصیه می کنی مستاجر ها تحت هیچ عنوان ملک را تخلیه نکنند بخاطر توصیه های امثالی مانند شما مالکین زیادی دیگر ملک خود را اجاره نمی دهند و باز هم ضررش به چشم مستاجران خوب و با انصاف می رود .اینجا کشور کمونیستی نیست . مالکیت خصوصی وجود دارد.
    • لیلا IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      0 0
      راویه وارسته سلام عرض ادب ما چند ساله مستجر هستم نمیتونیم خونه بخریدم فقط دارای ما فقط صد میلیونه هیچی به نام ما نیست نه ماشين نه خونه خدا به داد ما برسه هر روز ارزوی مرگ میکنم بخدا
    • حامد IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      0 0
      فقط حرف حرف حرف از 4010دارن همینجوری جلسه تشکیل میدن الان صاحب ملک من 10میلیون رو کرده 50میلیون نمیدونم آخر ماه وسایلم رو کجا بریزم،تو خیابون؟یا بذارم تو دیوار بفروشم؟چون واقعا نمیتونم جایی رو کرایه کنم دوباره
    • Nargesgol339@gmail.com ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
      0 0
      قانون فقط در مورد مسکن هست یا در مورد اجاره مغازه هم این قانون صدق میکنه؟ درصورت دریافت اجاره بیشتر مستاجر می‌تواند شکایت کند؟!!!